שחר בן עזרא, רואה חשבון | גיבורי ישראל 24, נתניה

מאמר חדש לשחר- דוגמא

יעוץ עסקי לעסקים קטנים

תקופת המלחמה מציבה אתגרים ייחודיים לעסקים, מכיוון שהם חייבים לנווט בנוף המשתנה במהירות ולהתמודד עם אי ודאות כלכלית, שיבושים בשרשרת האספקה ודרישות משתנות של לקוחות. היכולת להסתגל ולמצוא פתרונות חדשניים היא קריטית לעסקים המבקשים לשרוד ולשגשג בזמנים קשים אלה. מדריך מקיף זה מציע תובנות ואסטרטגיות שיסייעו לבעלי עסקים להתגבר על מצוקות ולשמור על הצלחה מול אתגרי מלחמה.

התאמת אסטרטגיות שיווק

אי אפשר להפריז בתפקידו של השיווק בקיום עסקים בזמן מלחמה. חיוני לעסקים להתאים את אסטרטגיות השיווק והמסרים שלהם כך שיתאימו למצב הנוכחי, להפגין אמפתיה והבנה תוך קידום המוצרים והשירותים שלהם. מציאת האיזון הנכון היא חיונית כדי לא להרחיק לקוחות או להיראות חירשים למציאות של מלחמה.

התאמת מסרים שיווקיים כך שיהדהדו את המצב הנוכחי כרוכה בהכרה באתגרים העומדים בפני הלקוחות ובהדגשת הדרכים שבהן המוצרים או השירותים שלך יכולים לספק ערך או סיוע בזמנים קשים. הדבר עשוי לדרוש הערכה מחדש של קמפיינים לקידום מכירות, עדכון חומרי פרסום והערכה מחדש של ערוצי שיווק כדי להבטיח שהם מתאימים ויעילים בהתחשב בנסיבות.

שמירה על איזון בין קידום העסק לבין הפגנת אמפתיה חיונית לשימור אמון הלקוחות ונאמנותם בעת מלחמה. עסקים צריכים להיות מודעים להשפעות השליליות האפשריות של טקטיקות שיווק אגרסיביות מדי ולשאוף לשמור על טון חומל ומבין בתקשורת שלהם.

יועץ עסקי לעסקים קטנים בנתניה

טיפים הכרחיים לעסקים בזמן מלחמה

1. ברור הוא כי במלחמה הנוכחית אוקטובר 2023 קהל הלקוחות ברובו נמצא בבית. הפעילות העסקית הממשית מתנהלת בעסקי המזון ועסקי האלקטרוניקה, מבדיקה שערכנו במרבית עסקים במשק מצאנו כי כמעט 88% מהעסקים הקטנים לא עובדים ולכן עד כמה שנרצה לשנות שיטות מכירה נמצא כי אין מענה בצד השני.

2. הטיפ העקרי שאנו ממליצים עליה היא ביטול כל קמפיין פרסומי הן ברשתות החברתיות וכמובן שבטלוויזיה לא משדרים כלל וכלל. גם ברשתות החברתיות היום במצב המלחמה ברור שאחוז הלקוחות הפוטנציאלים חשופים ברמה מדהימה בגלל כל החדשות והפרסומים אבל ראשו של האזרח הישראלי לא פנוי לקרוא מסרים שיווקיים.

3. הפעילות העסקית פשוט שבתה אבל יש עסקים רבים כמו כל אזרחי ישראל שמלחמה זאת באה לנו בהפתעה מדהימה ולכן תוכניות, פגישות עסקיות, והתחייבויות כספיות נשארו כפי שהם. דוגמה מדאיגה היא כי רוב העסקים הקטנים והבינוניים יש להם התחייבויות כספיות כמו הוראות קבע צקים שניתנו לספקים, תשלום לעובדים ועוד התחייבויות שהעסקים לא יכולים לעמוד בהם כאשר אין להם הכנסה, ואנחנו יודעים כי עסקים אלה מתקימים מהיד לפה ומצב זה יוביל אותם לחדלות פירעון וקריסה.

רוצים לשאול שאלה?

מלאו את הפרטים הבאים ואנו נחזור אליכם בהקדם

התחל/י שיחת וואטספ »
צריכים עזרה?
הי,
איך אוכל לעזור?