הנהלת חשבונות וחשבות שכר

כל עסק צריך הנהלת חשבונות, בין אם הוא חברה בע"מ, עמותה, עוסק מורשה או  עוסק פטור. הנהלת חשבונות היא היכולת לתרגם את הפעילות העסקית למספרים ולהפיק ממנה דוח רווח והפסד שנתי. בעזרת הנהלת חשבונות טובה תוכלו לקבל תמונה רחבה על הפעילות הפיננסית שמתרחשת ביום-יום, ולנתח את החוזקות והחולשות של העסק. בהבנה עמוקה אפשר להגדיל רווחים, לחסוך בהוצאות ולייעל את הפעילות לרמה המקסימלית. 

לעסק שמעסיק עובדים נדרש להפיק תלושי שכר בכל חודש. התלוש מהווה את החשבון בין המעסיק לעובד על השכר ברוטו וניכוי של מיסים המוטלים על העובד. חשבות שכר הכרחית למענה על שאלות שצצות במהלך היום יום בין המעסיק לעובדיו, כמו יציאה לחופשה, שימוש ברכבי החברה, לידה ועוד. הוצאות השכר והנלוות נרשמות בהנהלת החשבונות.

שיטות בהנהלת חשבונות

הנהלת חשבונות מתחלקת לשתי שיטות מרכזיות:

  • הנהלת חשבונות כפולה – מחויבת לביצוע על ידי חברות בע"מ, עמותות ובעלי עסקים מורשים עם מחזורים גדולים שמחויבים לפי הוראות מס הכנסה. הנהלת החשבונות הכפולה משתמשת ברישום כפול של כל פעולה עסקית. פעם אחת בצד החובה ופעם בצד הזכות. כך למשל, אם יצא כסף מהבנק לרכישת ציוד נרשום את הפעולה פעמיים. פעם אחת שיצא הכסף מהבנק ופעם שנייה שנכנס ציוד בסכום העלות. למעשה "הפכנו" כסף מזומן לציוד. השיטה גורמת לדיוק רב יותר ברישום הנהלת החשבונות ומונעת זליגה של כסף או פעילות ללא רישום בספרי העסק. בעזרת שיטה זאת נוכל לייצר ארבעה דוחות כספיים עיקריים, מאזן שנתי, דוח רווח והפסד, דוח תזרים מזומנים ודוח השינויים בהון.
  • הנהלת חשבונות חד צידית – משמשת בעיקר בעלי עסקים עצמאיים מורשים או פטורים. בשיטה זו, הפעילות העסקית נרשמת כהכנסה או כהוצאה. למשל, כל חשבוניות הכנסות יירשמו כהכנסה וחשבוניות הוצאות יירשמו כהוצאות. בעזרת השיטה הזאת ניתן לייצר דוח רווח והפסד שנתי.  

למה כדאי לנהל חשבונות אצל רואה חשבון?

תפקידו של רואה חשבון לבצע ביקורת על הדוחות הכספיים ולחוות דעה על הצגת הדוחות. הניסיון הרב שנרכש גורם לכך שהנהלת חשבונות אצל רואה חשבון תתבצע מתוך ראייה רחבת היקף על הדוחות והתוצאות שיתקבלו ממנה. האופק הפיננסי של רואה חשבון והמטרה שאליה הוא רוצה להגיע מנתבות את הנהלת החשבונות במהלך השנה. 

הנהלת חשבונות באמצעות משרד רואה חשבון חוסכת לכם כסף ומוזילה את העלויות מול האפשרות של העסקת מנהל חשבונות בעסק עצמו. תשלומים כמו ימי חופשה, ימי מחלה, פנסיה ופיצויים נחסכים מאי העסקת עובד נוסף. 

יתרון נוסף, הנהלת החשבונות מתבצעת בצורה אחראית, מקצועית ורחבת היקף על ידי מומחים בתחום. 

במשרדנו יש מחלקת הנהלת חשבונות, שבה עובדים מנהלי חשבונות בעלי ניסיון וידע בשלל תחומי עיסוק וענפים של עסקים. הנהלת החשבונות אחראית על כל התשלומים לרשויות המס, מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי בפעילות השוטפת ומונעת איחורים וקנסות. בעזרת ניהול ספרים נכון ומקצועי ניתן לראות את התנהלות הגבייה, תשלומים לספקים, תשלומים לעובדים ועוד נושאים אחרים, בלחיצת כפתור, והטיפול בנושאים אלה נעשה הרבה יותר קל. הדוחות שמופקים מהנהלת החשבונות נבדקים על ידי רואי חשבון כדי לתת תמונה עדכנית ללקוח. 

אנו משתמשים בעזרת תוכנות ואמצעים טכנולוגיים על מנת לאפשר ללקוח להעביר את החומר של הנהלת החשבונות באמצעות האינטרנט מכל מקום. כך שמסמכים דיגיטליים לא נדרשים להעביר פיזית למשרד. בנוסף, באמצעות שמירת מסמכים בענן ניתן לקבל דוחות רווח והפסד, תעודת עוסק ומסמכים נוספים בלחיצת כפתור מעבר לשעות העבודה של המשרד. הלקוח מקבל מידע פיננסי ואישי בזמינות מיידית. 

בסוף שנת המס, הנהלת החשבונות עוברת לרואי החשבון להכנת הדוחות השנתיים למס הכנסה והגשת הדוחות במועד.

עם הניסיון הרב בהנהלת חשבונות שצברנו במשך השנים, אנו מעניקים ללקוחותינו את השירות המקצועי הטוב ביותר ומשיגים תמונה רחבה עבור הלקוח. הלקוח מקבל שירותי הנהלת חשבונות וניהול ספרי העסק הפיננסים על ידי מקצוענים בתחום ויכול לייעל ולמקסם את הפעילות העסקית שלו.

לקבלת ייעוץ מקצועי

מלאו את הפרטים הבאים

שחר בן עזרא, רואה חשבון | גיבורי ישראל 24, נתניה
לקוחות מספרים

רוצים לשאול שאלה?

מלאו את הפרטים הבאים ואנו נחזור אליכם בהקדם

למה לבחור בנו?

בגלל הנסיון

למשרדנו ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הביקורת דוחות כספיים לחברות בע"מ, עמותות ומלכרי"ם והגשת דוחות שנתיים לעצמאיים מכל הענפים.

בגלל השירות והזמינות

משרדנו פועל כדי לתת את השירות הטוב והיעיל ביותר ללקוח מתוך התאמה לצרכיו, ומספק את שירותיו בזמינות מיידית בכל אמצעי התקשורת.

אמינות ואחריות

משרדנו מטפל בעשרות לקוחות בצורה מקצועית, אחראית ואמינה לטובת הלקוח ולפי ספר החוקים של מדינת ישראל.

שחר בן עזרא, רואה חשבון | שטמפפר 2, נתניה | Office@7cpa.co.il