החזרי מס לשכירים

במהלך השנה שכירים מקבלים משכורת וחישוב חבויות המס וביטוח לאומי נמצא בתלוש השכר. המשכורת החודשית בתוספת הטבות להם זכאי העובד כמו, שווי בשכר שנזקף לעובד, ימי חופשה או מחלה ועוד הטבות אחרות, מהווים את המשכורת ברוטו ולפיה משלמים את הביטוח לאומי ומס הכנסה שמוטל על העובד. 

המעביד נדרש להעביר את התשלומים למס הכנסה וביטוח לאומי על חשבון העובד שלו בדרך של "ניכוי מס במקור" – המעביד מקזז מהתשלום שמעביר לעובד את תשלומי המיסים החלים עליו ומשלם למס הכנסה. 

במקרים רבים, חישוב המס המוטל על העובד שגוי והמעביד מקזז לו יותר מס ממה שהוא צריך לשלם בפועל. הסיבות לחישוב שגוי רבות ויכולות להיות למשל, בגלל דיווח לא נכון של העובד בטופס 101 בתחילת השנה, קליטה לא נכונה של טופס 101 בתוכנת השכר של המעביד, החלפת מקום עבודה שנעשה באמצע השנה, שינוי בשכר של העובד, שינויים שנעשו בתא משפחתי (לידה, גירושין ותשלומי מזונות, שינוי מקום מגורים), סיום לימודים אקדמאיים או מקצועיים במהלך השנה וסיבות אחרות נוספות. בסוף כל שנת מס שכיר יכול לבדוק האם המיסים ששילם היו נכונים ולא שולמו סכומים ביתר. במידה והעובד שילם ביתר הוא יוכל לקבל החזרי מס עבור אותה שנה בתוספת ריבית והצמדה.

למה לבצע החזר מס עם רואה חשבון?

כאשר אתם מגישים את החזר המס ביחד עם רואה חשבון, אתם יכולים להיות בטוחים שיש לכם כתובת מול מס הכנסה. רואה חשבון ילווה אתכם בתהליך משלב פתיחת תיק להחזר מס, דרך הגשת הדוח השנתי בצורה נכונה ומיטיבה עם הלקוח, ובסיום יבדוק האם קיבלתם את ההחזר לחשבון הבנק. 

כשאתם מגישים את החזר המס על ידי רואה חשבון הגשת הדוחות וגם קבלת הכסף מתבצעים בצורה מהירה יותר מאשר בצורה עצמאית או עם חברה בע"מ להחזרי מס. רואה חשבון מייצג אתכם מול מס הכנסה ויוכל לתקן בעיות שצצות לאחר ההגשה כמו, חוסר בהגשת מסמכים רלוונטיים שמשפיעים על קבלת ההחזר מס או קליטה של חשבון הבנק לצורך קבלת ההחזר וגם בעיות אחרות שיכולות להיות. רק רואה חשבון יכול לייצג אתכם ולהיות הפנים שלכם מול מס הכנסה. רואה החשבון ילווה אתכם בתהליך עד לקבלת ההחזר. 

חשוב לדעת שבדיקה עבור החזרי מס היא ללא עלות. רק במידה וקיים החזר משלמים רק על הכנת הדוחות והגשתם למס הכנסה. 

מה לבדוק כדי לקבל החזרי מס?

כדי לקבל החזר מס צריך לבדוק קודם כל שנוכה מס מהעובד. בטופס 106 שמתקבל מהמעביד בכל תחילת שנה ניתן לראות את המס ששולם על ידי העובד. אם נוכה מס מהעובד נעבור לבדוק האם קיים החזר מס. במידה ולא נוכה מס לא יהיה החזר מס.

כמה זמן אחורה ניתן לבדוק החזרי מס?

ניתן לבדוק שש שנים אחורה מתום שנת המס שעבורה מבקשים את ההחזר. למשל בשנת 2022 ניתן לבקש החזר מס עבור שנת 2016 ועד 2021. 

איך מקבלים את החזר המס?

לצורך קבלת החזר מס צריך למלא דוח הכנסות שנתי של מס הכנסה מכונה גם טופס 135 או טופס 1301. בטופס יש למלא את הפרטים האישיים של העובד, ההכנסות במהלך השנה, נקודות הזיכוי, הזיכויים והניכויים שמגיעים לעובד ואת תשלומי המיסים שנוכו לעובד. אפשר למלא את הטופס באינטרנט ולהגיש באתר רשות המיסים. לקישור לאתר לחצו כאן

אנו ממליצים להגיש בקשה להחזר מס על ידי רואה חשבון. בעת שמגישים את הדוח להחזר מס יש לכלול את כל הנתונים בצורה נכונה על מנת לקבל את ההחזר מס שמגיע לכם. קליטה נתונים שגויה יכולה ליצור מצב שבמקום לקבל כסף בחזרה הרי שתתחייבו בתשלומי מיסים למס הכנסה. 

משרדנו מטפל בעשרות לקוחות ברחבי הארץ ומכין את דוחות להחזרי מס. הדוחות מוגשים בצורה מקצועית תוך בחינה מדוקדקת לפני ההגשה כדי שההחזר יהיה פשוט וקל ללקוח. 

רוצים לבדוק האם אתם זכאים להחזר מס? 

פשוט מלאו את השאלון, השאירו פרטים ואנו כבר ניצור אתכם קשר להמשך הטיפול וקבלת החזר המס שלכם.



משרד רואה חשבון בנתניה

לקבלת ייעוץ מקצועי

מלאו את הפרטים הבאים

שחר בן עזרא, רואה חשבון | גיבורי ישראל 24, נתניה
לקוחות מספרים

רוצים לשאול שאלה?

מלאו את הפרטים הבאים ואנו נחזור אליכם בהקדם

למה לבחור בנו?

בגלל הנסיון

למשרדנו ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הביקורת דוחות כספיים לחברות בע"מ, עמותות ומלכרי"ם והגשת דוחות שנתיים לעצמאיים מכל הענפים.

בגלל השירות והזמינות

משרדנו פועל כדי לתת את השירות הטוב והיעיל ביותר ללקוח מתוך התאמה לצרכיו, ומספק את שירותיו בזמינות מיידית בכל אמצעי התקשורת.

אמינות ואחריות

משרדנו מטפל בעשרות לקוחות בצורה מקצועית, אחראית ואמינה לטובת הלקוח ולפי ספר החוקים של מדינת ישראל.

שחר בן עזרא, רואה חשבון | שטמפפר 2, נתניה | Office@7cpa.co.il