ביקורת דוחות כספיים

ביקורת דוחות כספיים לחברות בע"מ

מטרת הביקורת על הדוחות הכספיים היא להקנות אמינות ורמה סבירה של ביטחון שהדוחות משקפים באופן נאות בהתאם לכללי החשבונאות המקובלים, מכל הבחינות המהותיות את מצבה הכספי של החברה.

רואה החשבון נותן שירותי ביקורת דוחות כספיים לחברות וגופים שונים החייבות בדוחות כספיים מבוקרים. ונותן חוות דעת על ממצאי הביקורת בהתאם לתקני ביקורת מקובלים בישראל. החובה בעריכת הביקורת נובעת מקיומם של משתמשים בדוחות הכספיים כגון, בנקים, משקיעים, לקוחות, ספקים ונותני אשראי אשר סומכים על הנתונים החשבונאיים המוצגים בדוחות הכספיים. רשויות המס מסתמכות על הדוחות הכספיים בחישוב חבות המס של החברה בשנת המס.

למשרד שחר בן עזרא, רואה חשבון בנתניה קיים ניסיון רב בתחום ביקורת הדוחות הכספיים של חברות בענפי חנויות און ליין, קבלנות ונדל"ן, רפואה, מסעדנות, סוכני ביטוח, קבוצות כדורגל וספורט, מתן שירותים בחו"ל ובענפים נוספים רבים. גישת הביקורת במשרדנו נותנת מענה רחב היקף על פעילות החברה ומבדלת אותנו ממשרדי רואי חשבון אחרים. מתוך הבנה שהפעילות העסקית של החברה מספקת תובנות ומחשבה על נתוני הדוחות הכספיים אנו משיגים ביקורת טובה יותר.

במסגרת עבודת הביקורת משרדנו מתייחס להבנת אופי החברה, איכות העובדים שלה, מערכות המידע ותהליכי העבודה המונהגים במהלך הפעילות של החברה. הביקורת נערכת לפי סטנדרטים מקצועיים גבוהים, לפי תקני ביקורת מקובלים ושמירה על אי הפרעה בפעילות העסקית הרצופה של החברה.

עם תום עבודת הביקורת מועבר לבעלי מניות החברה ומנהליה דו"ח ממצאי הביקורת המפרט את הליקויים ואת בירורים שנעשו במהלך עבודת הביקורת על מנת לייעל את פעילות החברה. הדו"ח הינו חסוי וניתן רק לבעלי תפקיד בחברה ולא מופץ לכל. הדו"ח מתייחס בין היתר לנתוני הדוחות הכספיים הרלוונטיים בנושאים חשבונאים, אומדנים, מיסים והמלצות שונות.

לסיכום, עבודת הביקורת של הדוחות הכספיים הינה כלי חשוב עד מאד בפעילות העסקית השגרתית של החברה. היא מקנה לבעלי המניות והמשתמשים בדוחות הכספיים יכולת לנתח באופן נכון ויעיל את פעילות העסקית של החברה.
 

לצורך כך אתם צריכים רואה חשבון מקצועי ומנוסה בביקורת.

ביקורת דוחות כספיים לחברות

כל חברה בע"מ נדרשת להגיש אחת לשנה את הדוחות הכספיים עבור השנה שחולפת. דוח מורכב זה מוגש לשלטונות מס הכנסה על ידי רואה החשבון של החברה וזאת לאחר ביצוע ביקורת של הדוחות הכספיים. רק בתום הביקורת ולאחר שהכול תקין, הדוח משודר באמצעות מערכת המייצגים ולאחר מכן מוגש בפועל. 

ביצוע של ביקורת דוחות כספיים 

רואי החשבון של החברה שהם אנשי מקצוע מיומנים ובעלי ניסיון רב, מבצעים ביקורת מוקפדת של כל הנתונים הפיננסיים אשר מופיעים בספרי החברה. מעבר לנכונות הנתונים אנשי הביקורת מוודאים שכל הפעולות הכספיות הן נורמטיביות ותואמות את הפעילות העסקית ואין בעייתיות של זליגת כספים או חשד לביצוע עבירות כלשהן.

כרטסות זכות וחובה 

בביקורת דוחות כספיים כל הכרטסות בהנהלת החשבונות הכפולה אמורות להיות מאוזנות ולכלול את כל המידע כמו חשבוניות מס, קבלות וחשבוניות מס קבלה. לא אחת רואי החשבון מגלים שהחברה לא קיבלה או לא קלטה חשבוניות מסוימות במהלך השנה ולכן הם פונים לספק כדי לקבל ממנו חשבונית נאמן למקור. אם חלפו למעלה משישה חודשים, לא יהיה אפשר להתקזז על המע"מ כיוון שפרק הזמן האפשרי לכך חלף. 

לאחר שכל הכרטסות מאוזנות נערכת בדיקה פנימית מקיפה של הפעולות הרבות שבוצעו בחברה במהלך השנה, כדי לוודא שהכול תקין והמבקרים לא עלו על כשלים כאלה ואחרים. 

ביקורת בראייה עסקית 

כדי לתהות על אופן הפעילות העסקית בחברה ולוודא שכל תהליכי העבודה מתרחשים באופן הנכון מתבצעות במהלך ביקורת דוחות כספיים בדיקות מדגמיות של פעולות חשבונאיות שונות כדי לבדוק את מהימנותן. הבדיקות מתבצעות בסטנדרטים גבוהים ותוך תשומת לב רבה לנושאים שיש בהם סיכונים.

כל הבדיקות מתבצעות על פי תקינה חשבונאית ישראלית ובחברות מסוימות על פי תקינה חשבונאית בין לאומית – IFRS או תקינה אמריקאית – GAAAP  – US. 

כל דוח כספי כולל כמה רבדים ואחד מהם הוא דוח רווח והפסד שהוא דוח מקוצר שכולל את כל ההכנסות, כל ההוצאות והתוצאה של הפעילות העסקית, הרווח התפעולי והרווח הכספי. 

חוות דעת חשבונאית 

בתום בדיקת הנאותות, לאחר שבוצעו כל הדיוקים וההשלמות החשבונאיות, רואי החשבון רושמים את חוות הדעת שלהם על ביקורת הספרים ומאשרים את תקינותם של ספרי החברה. 

העברת הדוחות הכספיים 

עותק של הדוחות הכספיים מועבר לשלטונות המס ועותק נוסף מועבר לרשות התאגידים עם מסמכים נלווים המאשרים כי אכן החברה ביצעה פעילות עסקית במהלך השנה החולפת והיא ממלאה את חובתה הסטטוטורית ולכן מדווחת על כך כחוק. 

תחשיבים של תשלום מס 

בהתאם לדוח רווח והפסד, נקבע סך הרווח הכספי או ההפסד הכספי של החברה לצורך תשלום מס. מתוך סכום זה מקזזים את סך תשלומי המקדמות וניכויי המס במקור ששילמה החברה במהלך השנה. על פי תחשיב זה החברה תשלם מס נוסף, או לחלופין יוצר מצב שהיא שילמה מס ביתר ולכן מס הכנסה יעביר לחשבון הבנק של החברה את הסכום העודף לאחר בדיקת כל הנתונים. 

לקבלת ייעוץ מקצועי

מלאו את הפרטים הבאים

שחר בן עזרא, רואה חשבון | גיבורי ישראל 24, נתניה
לקוחות מספרים

רוצים לשאול שאלה?

מלאו את הפרטים הבאים ואנו נחזור אליכם בהקדם

למה לבחור בנו?

בגלל הנסיון

למשרדנו ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הביקורת דוחות כספיים לחברות בע"מ, עמותות ומלכרי"ם והגשת דוחות שנתיים לעצמאיים מכל הענפים.

בגלל השירות והזמינות

משרדנו פועל כדי לתת את השירות הטוב והיעיל ביותר ללקוח מתוך התאמה לצרכיו, ומספק את שירותיו בזמינות מיידית בכל אמצעי התקשורת.

אמינות ואחריות

משרדנו מטפל בעשרות לקוחות בצורה מקצועית, אחראית ואמינה לטובת הלקוח ולפי ספר החוקים של מדינת ישראל.

שחר בן עזרא, רואה חשבון | שטמפפר 2, נתניה | Office@7cpa.co.il